Alföldi Róbert kiabálós show-t nem akar
FACEBOOK TWITTER NETREVALO.HU GOOGLE+ INSTAGRAM YOUTUBE
CÉGADATBÁZIS SZÉPSÉGVERSENY HALL OF FAME GALÉRIA HÍREK LINKGYŰJTEMÉNY REGISZTRÁCIÓ BELÉPÉS KÖZÖSSÉG SÚGÓ
ADATBANK: MINDENKI GYERMEKEK HOSTESSEK MODELLEK STATISZTÁK SZÍNÉSZEK TÁNCOSOK ZENÉSZEK, ÉNEKESEK
CÍMLAP
Google

 Hírek
 Akciók, pályázatok, játék
 Casting, munka
 Divat, modellkedés, fotózás
 Egészség, szépség
 Film, színház
 Horoszkópok
 Interjúk
 Média, reklám, cégvilág
 Portrék
 Szépségversenyek
 Színes
 Szórakozás, programok
 Tudomány, technika
 Teszteld magad!
 Utazás, vendéglátás
 Zene

 Adatbank
 Minden jelentkező
 Gyermekek
 Hostessek/Hostok
 Modellek
 Statiszták
 Színészek
 Táncosok
 Zenészek, énekesek
 Részletes keresés

 Verseny
 Toplista
 Szabályzat
 Jelentkezés
 Nyeremények

 Legnépszerűbb oldalak
 Megtekintés a héten
 Megtekintés a hónapban
 Megtekintés az évben
 Összes megtekintés

 Felhasználói menü
 Bejelentkezés
 Elfelejtett jelszó kérése
 Kijelentkezés
 Regisztráció
 Tagok főoldala
 Üzenetek olvasása
 Jelentkezési feltételek
 Jótanácsok modelleknek

 A hét névnapjai
12. 18. Auguszta
12. 19. Viola
12. 20. Teofil
12. 21. Tamás
12. 22. Zénó
12. 23. Viktória
12. 24. Ádám, Éva

 Látogatók
Jelenleg itt:         52
Bejelentkezve:       0
Regisztrált:     12355

 Stat
Üzenet:       1147925
Látogató:    8881931
Letöltés:    103194834

 Közösség



 Alföldi Róbert kiabálós show-t nem akar 2003. 11. 15


Alföldi Róbert rendezésében ma este közvetíti - később újra leadják - Guonod Faust című operájának szegedi előadását a Mezzo tévé. A színész-rendező most az Operettszínházban állítja színpadra a Sweet Charity című musicalt, november 28-án lesz a bemutatója. Decemberben Portlandben rendezi A velencei kalmárt. A Tv2-ben pedig Alföldi címmel fut a saját műsora.


Alföldi kiabálós show-t nem akar
Ahogy tetszik - interjú

Alföldi Róbert rendezésében ma este közvetíti - később újra leadják - Guonod Faust címu operájának szegedi előadását a Mezzo tévé. A színész-rendező most az Operettszínházban állítja színpadra a Sweet Charity címu musicalt, november 28-án lesz a bemutatója. Decemberben Portlandben rendezi A velencei kalmárt. A Tv2-ben pedig Alföldi címmel fut a saját musora.

Elég nagyszabású musicalt állít színpadra, de már a Kabarét is stúdióban rendezte. Miért?
Sokkal inkább színházat lehet csinálni így a darabból. Beszélgettünk arról, mit csinálnék, és mivel konkrétan a Sweet Charityben maradtunk, úgy döntöttünk, hogy az legyen inkább megint a stúdióban.

De külföldön ez a darab is nagyszínpadon megy.
Igen, de ahogy ezt nagyszínpadon csinálják, úgy nem érdekel. Azt szoktam mondani, hogy most a "Női sorsok a fáskamrában” címu előadás második részét rendezem. A Kabaré a harmincas években játszódik, ez pedig a hetvenes években. Meg lehet nézni, hogy egy nagyon hasonló karakteru csajjal mi történt akkor, és mi a hetvenes évek elején. Végül is ez a darab is egy kis kupiban játszódik. Attól, hogy szuk a színpad, a nézőtér, jobban kidomborodik a musical szocio jellege, inkább megmutatható, milyen az, amikor nyolc-tíz lányt összezárnak egy hátsó, gusztustalan öltözőben. Ez kicsit vékonyabb anyag, mint a Kabaré. Ha fölvisszük nagyszínpadra, akkor nem tudnám ezeket a sorsokat megmutatni. Nem akarom, hogy fényes, csillogó produkció legyen.

Azért már vádolták ilyesmivel, például A vihar előadása miatt, amit kissé elvitt a show irányába.
Nem gondolom, hogy show-t csináltam. A viharban - amellett, hogy filozófiai mu - sok csoda van, ezeket ki szokták hagyni belőle, én viszont szerettem volna létrehozni színpadi csodákat. A kis térben ez hatványozódik. Minél kisebb térben minél nagyszabásúbb dolgot csinálunk, annál nagyobb a feszültség.

Ugyanakkor azt is szokta mondani, hogy minél több emberhez el akar jutni, most Szolnokon is stúdióban rendezett, tavaly is a Thália Stúdióban dolgozott, és a Kései találkozás is kamaraprodukció.
Most főleg stúdiókba hívnak.

Nem bíznak abban, hogy nagyszínpadon sikeres lesz?
Erről nem velem kell beszélgetni. Mind kevesebb nagyszínpadi produkció készül. És minden színháznak megvannak a jól bevált emberei, akiknek lehetőséget kell biztosítani. De nem baj. A kisszínpad legalább nem nyom úgy, mint a nagy. Amikor Szegeden próbálni kezdtem a Faustot, nyomott az egész nagyszínpad, a száz ember, akikkel dolgoztam, és maga a mu is.

A Faustnak volt jó és igen rossz kritikai fogadtatásai is.
Ótvaros, földbe taposós kritikai visszhangja volt. Ezt rosszul éltem meg, de mentem tovább, ilyesmiken már nem nagyon csodálkozom.

Nem tartozik azok közé a rendezők közé, akikről, mint például Schilling Árpádról, Zsótér Sándorról, szuperlatívuszokban beszélnek.
Nem is fogok soha közéjük tartozni. Lehet, hogy nem vagyok olyan, nem tudom azt, amit ők.

Mit tud?
Esetleg olyan produkciót létrehozni, ami showmusoros, de sikeres. Nemcsak az fájt, hogy különböző helyeken leszúrták a Faustot, hanem hogy meg se próbálták megérteni, befogadni. A kritikák többsége arról szólt, micsoda dilettantizmus, hogy valaki azt énekli, kehely van a kezében, közben pedig pisztoly. Ha valaki öngyilkos akar lenni, akkor nyugodtan lehet pisztoly is a kezében, amivel később főbe lövi magát. Lényegében azt mondták, menjek a francba az opera tájékáról, nehogy már ebbe is belekontárkodjam. Ehhez képest Szegeden eseménnyé vált az előadás, másrészt látta szinte majdnem mindenki.

Mert élő adásban közvetítette a premiert a televízió. Ez nem nagyon szokott opera-előadásokkal megtörténni.
Ebben talán az is szerepet játszott, hogy francia-magyar koprodukcióról volt szó. A Mezzo tévé pedig most ötször leadja a Faustot. Novemberben ez a hónap operája, 15-én, este 8 óra 50-kor megy először. Azt sem értik itthon, hogy a Mezzónak miért ennyire fontos ez.

Akik támadják önt, azt mondják, nincs is mit érteni, mert jobbára felszínes, tetszetős produkciókat hoz létre.
Nyugodtan lehet bárkinek ez a véleménye, de ez ellen például a Mezzo tévében futó Faust igen komoly érv. Náluk csak a világ legjobb operaházaiból mennek előadások, így valószínuleg úgy gondolták, hogy ez a produkció nem annyira felszínes. Ugye, mások meg azt mondják, hogy azért nézik a színházi előadásaimat annyian, mert tévézem.

Amiben nyilván van igazság.
Abszolút van benne igazság.

Az RTL Klubtól úgy jött el, hogy nem tévézik többet, a színháznak szenteli az életét. Ez aztán hamar másként alakult.
Egy év múlva. Megkerestek a Tv2-től, és olyan musorról kezdtünk beszélgetni, ami érdekelt. Érdekelt, hogy csak ébresztőóra vagyok-e, vagy este is megállom a helyem.

Miben kell másnak lenni este?
Este kevésbé természetes, hogy engem néznek. Nem elég az, hogy helyes vagyok és bohóckodom, mint reggel.

Ez reggel "totálisan” elég?
Nem tudom. Biztos kellett az is, hogy velem együtt valamiféle vélemény, személyiség, világkép is ott volt a képernyőn.

Egyszer megkérdeztem öntől, mennyit készül a reggeli musorokra, azt válaszolta, húsz percet. Aztán beszéltem valamelyik szerkesztővel, aki azt mondta, hogy ez a húsz perc nagyon el van túlozva. Tehát valószínuleg nem az információ, nem a riporteri teljesítmény volt az erőssége, hanem tényleg a személyisége.
Érdekelt a velem szemben lévő ember. Lehet, hogy adatokkal nem készültem fel, de talán meg tudtam kérdezni azt, amit reggel kérdeznek egy citerakészítőtől. Lehet, hogy nem halálpontosan felépített beszélgetéseket nyomtam hatpercenként, de érdeklődést mutattam. Nem volt véletlen, hogy bizonyos idő után a vendégek kérték, hozzám jöhessenek be. Este viszont nem hat perc áll rendelkezésre, hanem a képernyő előtt ülnek a nézők egy-másfél óra hosszat. Ebben az esetben azért kellene tudni, hogy honnan indulok, hová akarok kilyukadni, mi az, ami talán kicsit kínosabb kérdés, vagy olyan, amit nem szoktak feltenni az alanynak. De ebben az esetben is igen fontos, hogy milyen képem alakult ki arról, akivel beszélgetek.

A Lucifer show-ért is kapott hideget-meleget. Önmaga is mondta, nem döntötték el, showmusorról van-e szó, vagy valami másról.
A Lucifer show megbukott. Igazából olyan beszélgetős musort akartunk, ami felé most tartunk, de azt mondták, próbáljuk meg inkább a show irányába elvinni az adást. Ebből a két törekvésből hülye hibrid jött létre. De jó volt, hogy két sikertelen adás után nem azt mondták, menjek a francba, ennyi volt.

A Tv2-ben jócskán volt ilyesmire példa.
Az összes tévében volt ilyenre példa. Velem nem ez történt, nekünk azt mondták, hogy dolgozzunk még a musoron. A nyári szünetben sokat dumáltunk, és arra jutottunk, menjünk oda vissza, amit eredetileg akartunk.

Nyáron még azt nyilatkozta, hogy a Lucifer show folytatódik, és a Tv2-nek végtelen a türelme. Aztán végül is nem folytatódott.
Hogy nem Lucifer show a musor címe, az nem olyan fontos. A stábbal a közös munkánk azért folytatódik. Az pedig nagyon jó, hogy a tapasztalatok alapján el lehetett jutni egy hasonló, de mégis más musorhoz, és ez végre megtalálta a megfelelő idejét, közönségét.

Fogalmazhatok úgy, hogy a tévézésben is "stúdió-előadásokat” csinál? A népszerusége alapján este nyolckor, főmusoridőben is elképzelhető lenne valamilyen program önnel. Lehetett volna akár igazi show vezetője is.
De nem lettem, és ez rajtam is múlott. Nem akarok este nyolckor kiabálós showmusort vezetni, mert az nem én vagyok. Abban nem érzem jól magam.

A mostani musorában mitől érzi jól magát?
Jó emberek vannak körülöttem. Korábban nem ismertem Udvaros Dorkát, nem ismertem Gangsta Zolee-t, a Szupermant, Szervét Tibort sem ismertem alaposan. Érdekel, hogy ők mit gondolnak, milyen állapotban vannak aznap, amikor fölvesszük az adást. Másrészt nem vagyok belekényszerítve különböző szituációkba, nem kell percenként poént mondanom, nem kell állandóan röhögtetni a közönséget, normálisan beszélgethetek. Ettől érzem jól magam. És attól, hogy nézik a musort, hétszázezer-egymillió ember látja.

Nem is olyan régen azt mondta, hogy három év múlva nemzetközi rendező lesz. És most megy is Amerikába.
Portlandbe megyek, december 17-étől próbálok, január 16-án lesz A velencei kalmár bemutatója.

A velencei kalmár eddig a legnagyobb szakmai sikert hozta az ön számára. Miért rendezi meg még egyszer?
Egészen más helyen rendezem, mint amilyen a Tivoli Színház. Egy ezerkétszáz férőhelyes nagyszínházban dolgozom majd, Amerikában nem stúdióba hívtak. És hét év el is telt A velencei kalmár premierje óta, ugyanazt nem tudom és nem is akarom megcsinálni, amit egykor. Az a nagy kérdés, hogy amit itt csináltunk, mennyire él ott meg. Mennyire muködik a darab egy olyan országban, ahol hivatalosan semmiféle faji, vallási és egyéb előítélet nem létezik, mert politikailag turhetetlennek minősül. De közben ez a Shakespeare-mu nagyon mást jelent Amerikában szeptember 11-e után. Nem lesz az előadásban World Trade Center, de azt érzékeltetni fogom, hogy Amerikában nagyon megváltozott a hangulat, a világkép. Most szó van egyébként egy francia munkáról is, és a Kékszakállú külföldi rendezéséről is, a holland év keretében.

Színészként elfelejti önmagát? Bár azt tudom, hogy a Shopping and fucking előadásába beugrott.
A Kabaréba is beugrottam, mindenhová beugrottam, mert nem kapok szerepet… De ez vicc volt. Márciusban lesz egy bemutatóm Szolnokon, Proustot játszom, Az eltunt idő nyomában címu regény színpadi változatában, Szikora János rendezésében. Aztán Kecskeméten lesz egy premierem, Ács János rendezi a Casanovát, én leszek a címszereplő. Ez két olyan feladat, amilyen régen nem jutott ki nekem. Szóval van elég munkám, azt csinálom, ami a dolgom.

Bóta Gábor



    Forrás: Magyar Hírlap   Küldd el ismerősödnek!
  

 Szavazás

 Hall of Fame
 Nemzetközi királynők
 Nemzetközi hercegnők
 Nemzetközi címlapmodellek
 Királynők
 Hercegnők
 Címlapmodellek
 Topmodellek

 További képtárak
 Galéria főoldal
 Összes képtár
 Divat
 Média
 Modellek
 Rendezvények, bulik
 Sportolók
 Szépségversenyek
 Színes
 Színészek
 Zenészek, együttesek

 Legnépszerűbb képtárak
 Megtekintés a héten
 Megtekintés a hónapban
 Megtekintés az évben
 Összes megtekintés

 Érdekességek
 Byte kalkulátor
 Hosszúság-váltó
 Hőfokváltó
 Kínai állatjegyek
 Közösségek
 Öröknaptár

 Linkgyűjtemény
 Divat
 Fotósok
 Modellek
 Szépség, egészség
 Szépségversenyek
 Modellügynökségek
 Média
 Sportolók
 Színészek
 Zene, együttesek
 Zenészek

 Cégadatbázis
 Cégek főoldala
 Céghírek
 Elektronika, járművek
 Divatáruk, ékszerek, lakás
 Sport, szépség, egészség
 Szolgáltatások, fotózás, filmezés
 Utazás, vendéglátás, szórakozás



 Ma
 Valutaváltó
 Menetrendek
 Szálláskereső
 Rövidítés-kereső
Partnereink
     © 2001 - 2014 ModellVilág.hu     Adatvédelem     Impresszum     Médiaajánlat
eXTReMe Tracker